De 4 weekse foodservicemonitor laat over periode 10 van 2022 (12 september t/m 9 oktober 2022) een stijging zien van 8,6%% in de waarde van eten en drinken in Foodservice t.o.v. vorig jaar. Vorig jaar was in periode 10 de stijging 5,9%, en het jaar daarvoor (2020) zakte de waarde 23% door de corona-lockdown.
Kijken we over de 4 jaren tezamen dan staat de index (2019=100) voor Foodservice totaal op 88.
Het vertrouwen van consumenten daalde in september 2022 verder naar het laagste niveau ooit. Het consumentenvertrouwen lag ver onder het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar. Het vertrouwen van producenten was in september opnieuw minder positief dan een maand eerder, maar lag boven het langjarig gemiddelde.
Ontwikkeling 2022-p10 per segment:
- Horeca en Leisure laten in periode 10 een groei zien van 5,7%. Daarmee komt de index (2019=100) op 84
- Catering ligt in periode 10 18,1% hoger dan vorig jaar. Daarmee komt de index (2019=100) op 92
- Foodservice On-the-go laat in periode 10 een stijging van 9,9% zien. Daarmee komt de index (2019=100) op 97