Farthest Frontier v0.9.0a population boven 1300 villagers

Bij de release v0.9.0 is de beperking van maximaal 1000 villagers per town losgelaten.
En dat vraagt natuurlijk om een test hoever je kunt gaan.

Population > 1000

Met wat geduld is een hoog population-niveau te halen. Dan moet de PC/laptop wel hard werken en wordt de machine flink warm.
Ik ben doorgegaan tot net boven de 1300 villagers, waarna de uitdaging er niet meer is om iets anders te doen dat verdedigen en handelen.

Op mijn Youtube kanaal kreeg ik als vraag: 
I'm stuck between 1300 and 1320 villagers, do you know how to beat that number?

Mijn antwoord:
I've read that version 0.9.1 solves problem of slow growth in population. "Increased population growth in 700+ population towns." 

Continued and now reaching population of 1372. 440.000 gold. Army invasions size = 292, but defences are sufficient with 4 forts and many towers. Computerprocessor is working hard to cope with that

Aankondiging versie 0.9.1

Bij de volgende update kunnen we een snellere groei verwachten boven de 1000 pop.
En de nieuwe "raider camps" geven een extra speldimensie. 

Increased population growth in 700+ population towns.

Lookout Tower guards are now in stasis and remain in their post without the need to stock.


[Major New Features]

Raider camps are now generated on the map. These nefarious foes will readily plunder your fledgling settlement, but you will have the opportunity to wipe them off the map to postpone future raids and earn some loot in the process. Oh, how the tables have turned! This feature requires rolling a new map as raider camps cannot be generated retroactively.

Crypts have been added to the game. These hallowed buildings allow you to respectfully store hundreds of your town’s deceased in a much smaller space.

Droughts can now occur, which prevents rainfall and damages crop harvests. Certain crops are more resistant to drought conditions.

https://forums.crateentertainment.com/t/v0-9-1-preview/130298

Protect and Progress

Tot de nieuwe release is het aardig om een nieuwe map te starten en met de lessen uit het verleden efficienter te groeien naar een grote stad.
En een uitdaging is om via een slimme opstelling van toren en forten de invaders te weerstaan.