Farthest Frontier v0.9.0 Temple, relics, Guildhall, paper, Library
Wat is nieuw in Versie 0.9.0 van Fathest Frontier ?
Als eerste demonstratie van de verandering bij versie 0.9 ben ik doorgegaan met een bestaande map uit v0.8.3, die goed gebalanceerd was in Tier 4 met verder alle industrieën werkend.
Bouw een Tempel, een Bibliotheek, een gildehuis, een papierfabriek en een boekbinder.
Daarmee komt een nieuwe productielijn voor luxe goederen op gang: flax-paper-books.
A new Spirituality system has been added to the game. Villagers now demand spiritual fullfilment, which can be managed through the construction of shrines and the all-new Temple. Relics can be excavated, traded for, and stolen from raiders and combined to create a faith unique to your town.
The paper industry has been added to the game. Villagers can now process flax into paper and combine that with leather to create books, a new luxury item. Construct grand libraries to provide entertainment based on the books stored.
The Guild Hall has been added to the game. The Guild Hall consumes paper to manage and improve your settlement’s industries.
The population cap of 1000 has been removedT. You can now set your own population cap in the game settings if you wish.
Ik ben na de video-opname nog een paar uur doorgegaan , om te kijken of ik meer relics in de tempel kan opslaan en hoe snel de boekenvoorraad omhoog ging.
Dat ging wel goed.
👨👨👧👧 Maximum villagers > 1000
De max-pop setting staat in het startmenu onder Setting - General. Daar staat een schuif voor Maximum Villagers: 500, 1000 of disabled
Over maximum van 1000 population gaan ?
Ik heb gekeken of doorbouwen leidt tot een hoger aantal villagers. Maar het viel me op, dat meerdere jaren vooral "death by old age" kreeg. Veel meer dan geboortes en immigranten. De population zakte in deze map stap voor stap van 1000 naar 907.
Bij een andere bestaande 'easy' map lukte het wel om boven de 1000 te komen. Met enige moeite kom ik op 1100.
Er is één relic die de 'birthrate' met 10% verhoogd: "Tears of the mother". Dat helpt een heel kiein beetje.
Ook hier is de instroom van immigranten minimaal. Met lang wachten kom ik in eerste instantie net boven de 1150 villagers.... en dan is mijn goudvooraad op deze map enorm gegroeid tot wel 365.000 goldbars.
🚩🔍
Ruïnes met Relics (new map)
Tijd voor een nieuwe map, waar dan ook de ruïnes met relics in zitten.
Nieuwe map gestart, tier 1, tier 2... Alles bouwen en resources verhandelen om goud omhoog te krijgen tot eindelijk de Tempel gebouwd kan (fastforward in video). Dan op zoek naar de ruïnes. Eén ruïne gevonden op flinke afstand van de stad. Deze kunnen we uitgraven. Dat duurt even. Tussentijds soldaten erbij om raiders bij de ruine af te slaan.
Regelmatig de soldaten terug naar fort sturen om de verbruikte wapens aan te vullen. Uiteindelijk heb ik een Relic 100% uitgraven en die is inzetbaar in de Tempel.
Hoera, een uitgegraven relic in mijn tempel.
Later heb ik nog twee uithoeken verkend en daar relics uitgegraven (werkers kan van 2 omhoog tot 10).
Een andere wijze om relics te krijgen is via aankoop bij handelaren of via een gevecht met raiders (die bij verlies dat hun relic laten vallen)
Met het wisselen van actieve relics in de Tempel komt een andere speelbonus actief. Een relic kopen van trader kan zijn geld terugverdienen.