Farthest Frontier v0.8.3 forester, deep mines en autofill

Met de release 0.8.x van mei 2023 komt de citybulding game Farthest Frontier met een paar aanpassingen en uitbreiding van gebouwen.

In Versie 0.8.1a zijn de veranderingen te merken in de economische efficiency upgrades in plaats van een toenamen van het aantal gebouwen:

  • Na upgrade meer werkers per gebouw, Tier 3 en Tier4
  • Nieuwe vormen entertainment en ornamenten om desirability te verhogen.

Farthest Frontier v0.8.1

Wat is nieuw in versie 0.8.3 ?

  • Auto-Refill Professions checkbox (default aan): workers gaan automatisch naar ongevulde werkplek
  • Workcamp upgrade naar Forrester Camp (replant trees), Tier 2
  • Meer workers in Barns
  • Deep Mines en Stone quarries met oneindige reserves, in Tier 4 (alleen aanwezig bij start nieuwe start map)

en verder

  • schakelen tussen zelfde type gebouwen via extra knop bovenin
  • hoger voorgestelde aantal workers per crop field
  • Lagere prijs cheese en logs

Om deze vernieuwingen te illustreren heb ik weer een aantal viideootjes gemaakt.

Forester plant bomen, en autofill professions

Showcase1 van v0.8.3. We zien de Auto-Refill Professions checkbox . Inderdaad de workers gaan automatisch naar ongevulde werkplek.
En als we de Workcamp upgraden naar Forrester Camp, dan komt via 'replant trees' de voorraad hout fink omhoog. 

Deepmines

Deepmines komen pas bij Tier4 beschikbaar.
Dus mijn stad van 220 moet nog verder groeien naar 400+ population.
Ook voldoende bricks en Iron zijn nodig voor Upgrade Tier 3 naar Tier 4.

Dus een periode minder Iron uitgeven aan bijvoorbeeld upgrades van gebouwen en decorations. Met het uitzetten van Iron-consumerende Blacksmith en Cooper lukt het al meer op Iron te besparen. Tezamen met import via handel, heb ik uiteindelijk genoeg Iron.

Hoera ! Upgrade Tier 4.
En dan de Deep Mine op Coal Deposite bouwen.

Finish Farthest Frontier v0.8.3:  1000 population, 70000 gold, en last invasion

De serie van bouwen op release v0.8.3 van Fathest Frontier is hiermee afgerond.
De city heeft nu het maximum van 1000 villagers.

Zelfs de invasie van 226 rovers was eenvoudig af te slaan.
Een beperkte hoeveelheid muren, alleen om de goudopslag, is voldoende.
Torens en forten doen hun werk. Geen enkele goederen voorraad verloren. Alleen een stukje houten muur en een extern gebouw zijn kapot gemaakt door de invaders. Verder is alles heel en draait de economie top.

Wat wordt gezegd in de video [NL8f] ? 
v0.8.3 1000pop, 70000 gold, 226 invaders, 0 lost

Farthest Frontier is vernieuwd in versie 0.8.3.

We zitten bijna op het maximum van 1000 population, met 70.000 aan Gold.
We zijn heel zuinig op ons goud, want dat hebben we helemaal afgeschermd door een deel met stenen muren en daarin zitten de goldstores
Deze Vault en daarnaast  twee Storages, want hier zit ook goud in. 

Dus, ik heb alleen mijn goud voorraad omlijnd. En de rest van de stad ligt helemaal vrij om door te bouwen, met decorations. Alles is goed bij de mensen. 
En dan zullen we nog één grote raider-groep binnenkrijgen, die dit blok moet zien te doorbreken om bij dit stuk te komen met vier volle storages met goud.
Zodat middenin één vault, dus dit daarmee lok ik de volgende groep en heb ik een entranc en dan een andere kant een Fort geplaatst.
Voor de rest draait hij wel.

Verder, bijna alle grondstoffen draaien...Ik heb helemaal vol zitten. 
Wat... nou ja noten en mushrooms nog niet. Maar voor de rest zit het pakhuis vol behoorlijk voorgepakt. En wat ik niet nodig heb, dat haal ik gewoon binnen en overtollige candles kan ik verkopen. Niks meer aan de hand.
Kaas productie gaat behoorlijk omhoog. Ik heb nog wat overschot aan planken voor de andere traider.

Nou, wachten we dus alleen nog op die laatste invasie. En dan blijkt, dat het goud goed veilig  staat. De vijanden zullen binnenkort komen. Ik denk met 220 of 230 man.

In het verlengde van mijn basis heb ik gewoon nog even die muur toch maar stevig gemaakt.Invaders zullen die kant kiezen. En een heel small stuk heb ik dus niet optimaal afgeschermd.
Precies hier bij dit Fort. Dus de verwachting is ze komen van het Noorden, ze zoeken die twee poorten, gaan hier nog een beetje zoeken, dan doorgaan.
Ze denken dan "Hey, hier is het dunner", maar wat staat hier te wachten: een bijna volledig volgeladen Fort. Met heel wat torens eromheen (watch towers) zouden we ze allemaal tegen moeten houden. En als ze er doorheen gaan, dan zo snel mogelijk de versterking vanuit de andere forten erbij...

Ja, daar zijn ze dan: Attack! ..226 raiders staan ze klaar.
Misschien dat ze onderweg nog iets kapot maken, maar ze gaan recht op deze Poort af. 
Deze Poort is eigenlijk alleen maar een sub toegang, een lokmiddel.
Ze willen de poort en een muur aanvallen, en hier zit ook de lokmiddel:
Een klein deel van de muur heeft een mindere Defense, zodat ze dan lekker in de boogschutters-straal van dit Fort gelokt worden.

Ja, daar komen ze aan. Ze hebben geen siegewagon, dus het is een hele waslijst 226.
De eerste worden afgeslagen door de Towers, drie Towers daar ... gaat goed !
Daar leren ze van: Dit is de zwakke omheining.
en ze gaan langs de muur zoeken naar de volgende zwakke plek. En dat is dit deel.
Maar daar staan deze soldaten ze op te wachten.

En elders op de map.. die daar zijn er een paar eigenwijze..laat maar, zit niks waardevols.Inmiddels kunnen we deze wel erbij betrekken.

Volgens mij is er niks kapot gegaan.  Uhh, Ja dat is wel iets kapot: ze hebben iets kunnen breken, eentje. Alleen dit stukje hout hebben ze wat kapot kunnen maken, maar de rest is heel gebleven.

Nou wachten op het eindrapport. In de tussentijd kijken we even naar de traders.
Daar gaan we goud nog even omhoog gooien, en iets anders weer terug pakken.

De sandpit, de deep Sandmine, hebben ze te pakken gekregen. En voor de rest ongeschonden uit de strijd gekomen, met 1000 villagers en 70.000 goldbars
Overige Resources: beetje food in de gaten houden. crop rotation variatie erin.
Spoilage: Flour is wat minder houdbaar dan Graan.
Ik heb ook een volledig clover-field voor mijn vee.

Wat was de uitkomst: 226 invaders defeated, lost 3 buildings (een muurtje en een sandpit), no items stolen

Tot zover de serie over mijn city. in v0.8.3, volledig van het begin tot eind. en succesvol 
Bedankt voor het kijken