FF096 showcase

Farthest Frontier v0.9.6: Forager upgrade, nieuwe meldingen.  ("v1.0 in Spring 2025") 

Met de update naar versie 0.9.6 komen we in december 2024 dichter bij de final release 1.0 van Farthest Frontier.

 
  • De Forager Shack kan nu worden geüpgraded naar een Forager Garden, waarmee je voedsel naar keuze kunt planten, afhankelijk van wat beschikbaar is in de omgeving van je nederzetting.
  • De vorderingen en gevechtsoverwinningen (en nederlagen) van je nederzetting worden nu met gepaste fanfar herdacht
  • Zwijnen spawnen nu uit holen, vergelijkbaar met wolven, die standaard niet-vijandig zijn. Je kunt je dorpelingen handmatig de opdracht geven deze holen leeg te ruimen om een ​​zwijnspawn permanent uit je territorium te verwijderen.
  • Hunters, Foragers en Nightsoilmen multitasken nu efficiënter voordat ze terugkeren naar hun respectievelijke werkgebouwen.
  • Het aantal arbeiders en bouwers in het venster Beroepen geeft nu aanbevolen waarden weer in de tooltip.
  • Er zijn nieuwe opties toegevoegd aan de handelspost-gebruikersinterface, waardoor u zoveel items kunt verkopen als de handelaar zich kan veroorloven om te kopen, en zoveel items kunt kopen en opslaan als uw handelspost zich kan veroorloven te kopen.
  • Nieuwe meldingen geven nu een geavanceerde waarschuwing dat overvallers zich voorbereiden op het inzetten van krachtigere eenheden, zoals stormrammen en ruiters.
  • Ontbrekende grondstoffen die nodig zijn voor de productie worden nu gemarkeerd in het bouwvenster.
  • Relikwieën gerelateerd aan gevechten verschijnen niet langer op de Pacifistische moeilijkheidsgraad.
  • ... en meer verbeteringen.

Nog een versie 0.9.7 te verwachten.

  • polish and optimize the game
  • mod support, allowing you to implement custom decorative buildings

En wanneer is 1.0 ?

We want to deliver to you the best version of Farthest Frontier we can. For this reason, we are delaying the v1.0 release to Spring 2025.

  • victory conditions and the tech tree as the major additions.
  • monuments : option of aiming for 3 different victory conditions, each crowned by a distinct monument:  Civic, Economic, Military.
FF 1.0 Military Monument